Τρίτη 19 Μαΐου 2020

19/5/20: Μαθηματικά, Φυσική, Ιστορία

Γεια σας και πάλι παιδάκια μου!! 

Παρακάτω θα βρείτε τα μαθήματα με τα οποία θα ασχοληθείτε τις επόμενες μέρες.


ΦΥΣΙΚΗ
Επανάληψη ενότητας: ΦΩΣ

Διαβάζουμε από το πράσινο βιβλίο την ενότητα για το ΦΩΣ. Έχει πολλές και ενδιαφέρουσες πληροφορίες. Τα παρακάτω κουίζ θα μας απασχολήσουν και στη συνάντηση την Πέμπτη, οπότε θα ήθελα να κάνετε μια επανάληψη στην ενότητα.

Κουίζ 1
Κουίζ 2
Ποιος θέλει να γίνει εκατομμυριούχος;

Με μια ματιά...
• Οι φωτεινές πηγές εκπέμπουν φως προς όλες τις κατευθύνσεις. Το φως διαδίδεται ευθύγραμμα.
• Το φως μπορεί να αντιμετωπιστεί με τη μορφή σωματιδίων ή με τη μορφή κύματος.
• Τα σώματα χαρακτηρίζονται διαφανή, ημιδιαφανή ή αδιαφανή, ανάλογα με το πόσο φως περνά μέσα από αυτά.
• Αποτέλεσμα της ευθύγραμμης διάδοσης του φωτός είναι η σκιά. Αν στην πορεία των φωτεινών ακτίνων βρεθεί ένα αδιαφανές σώμα, πίσω του σχηματίζεται σκιά.
• Όταν το φως «συναντά» μια λεία επιφάνεια αλλάζει κατεύθυνση, ανακλάται.
• Όταν το φως «συναντά» μια τραχιά επιφάνεια διαχέεται, ανακλάται δηλαδή σε πολλές διαφορετικές κατευθύνσεις.
• Χάρη στη διάχυση βλέπουμε τα διάφορα αντικείμενα γύρω μας, καθώς φτάνουν στα μάτια μας κάποιες από τις φωτεινές ακτίνες, που διαχέονται, όταν προσπίπτουν σ' αυτά.
• Μέρος του φωτός απορροφάται από τις επιφάνειες των σωμάτων.
• Στις ανοιχτόχρωμες επιφάνειες το φως κυρίως διαχέεται, ενώ στις σκουρόχρωμες επιφάνειες απορροφάται.

Γλωσσάρι...

• Φωτεινές πηγές ονομάζονται τα σώματα που ακτινοβολούν φως.
• Διαφανή ονομάζονται τα σώματα που επιτρέπουν στο φως να τα διαπεράσει.
• Ημιδιαφανή ονομάζονται τα σώματα που αφήνουν μέρος μόνο του φωτός να τα διαπεράσει.
• Αδιαφανή ονομάζονται τα αντικείμενα τα οποία δεν διαπερνά το φως.
• Φωτόνια ονομάζονται τα σωματίδια του φωτός.
• Ανάκλαση ονομάζεται η αλλαγή της κατεύθυνσης του φωτός, όταν αυτό συναντά μια λεία επιφάνεια.
• Διάχυση ονομάζεται η ανάκλαση του φωτός σε πολλές διαφορετικές κατευθύνσεις, όταν αυτό συναντά τραχιές επιφάνειες.
• Απορρόφηση του φωτός ονομάζουμε τη μεταφορά της ενέργειας του φωτός στο σώμα το οποίο αυτό συναντά.




ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Διαβάζουμε από το βιβλίο το κεφ. 38: "Είδη γωνιών"

Δείτε τις εικόνες και θυμηθείτε :


Βασικά στοιχεία μιας γωνίας









Πώς τοποθετώ σωστά το μοιρογνωμόνιο, για να μετρήσω το άνοιγμα μιας γωνίας



Από το βιβλίο κάνετε τις δραστηριότητες 1 και 2 στη σελ.43 και από το τετράδιο Εργασιών τις ασκήσεις 1,2, 3 και το Πρόβλημα 2 στις σελ. 41-42.



ΙΣΤΟΡΙΑ

Διαβάζουμε από το βιβλίο σελ. 80, το κεφ. 27


Τι θα μάθουμε:

  • Τον τρόπο ζωής, την οικονομία, τα επαγγέλματα, τις κοινωνικές εκδηλώσεις των Βυζαντινών της υπαίθρου
  • Τις εργασίες και τα καθήκοντα των γυναικών



Σχεδιάγραμμα μαθήματος


Ερωτήσεις Ενότητας : Διαβάζετε τις ερωτήσεις για το μάθημα 27

Απαντάτε γραπτώς την ερώτηση 1, σελ. 81 από το βιβλίο και τη στέλνετε στο mail μου (Μπορείτε να την απαντήσετε στο τετράδιο Γλωσσικών Ασκήσεων, αφού γράψετε και την εκφώνηση) μέχρι το τέλος της εβδομάδας.
"Γιατί οι Βυζαντινοί προτιμούσαν να χτίζουν τα χωριά τους σε πλαγιές λόφων και πλάι σε πηγές; Έχετε χωριά με αυτά τα χαρίσματα στην περιοχή σας;"

Για όποιον θέλει να ακούσει ξανά το μάθημα: εδώ


Τέλος, διαβάζουμε στη σελ. 82 φράσεις που τις λέμε και σήμερα, αλλά έχουν ρίζες βυζαντινές.

Από το Φωτόδεντρο βλέπουμε...

Βυζαντινή πόλη

Βυζαντινή κατοικία  -  Κάτοψη  (πώς φαίνεται από ψηλά)

Επαγγέλματα στο Βυζάντιο

Εξάσκηση

Κουίζ 1

Κουίζ 2









Πηγές: daskalosa.eu
            wikipedia
            atheo.gr
            eclass31.weebly.com
            sofiaxanthi.blogspot.com
            users.sch.gr/ipap
              stintaxi.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

23/4/21

Για μετά το Πάσχα  Μαθηματικά  Ασκήσεις Κεφ. 61 Ασκήσεις Κεφ. 58 Γεωγραφία  Επανάληψη στην Ενότητα της: ΑΣΙΑΣ Κεφ.34-35-36 Ιστορία Κάνω επαν...