Τρίτη 31 Μαρτίου 2020

Δεκαδικοί αριθμοί- συνέχεια/ Φυσική- Φως


Καλημέρα παιδάκια!! Παρακολουθήσατε αυτές τις μέρες την εκπαιδευτική τηλεόραση;

Σήμερα θα ασχοληθούμε με τα Μαθηματικά (δεκαδικούς αριθμούς) και Φυσική (Φως).

Πρώτα όμως σας στέλνω τις χθεσινές απαντήσεις των αριθμητικών επιθέτων. Τα θυμηθήκατε;

Να συμπληρώσεις τον πίνακα:


Αριθ.
Απόλυτα
Πολλ/στικά
Τακτικά
Αναλογικά
4
τέσσερα
τετραπλός
τέταρτος
τετραπλάσιος
7
εφτά
εφταπλός
έβδομος
εφταπλάσιος
9
εννιά
εννεαπλός
ένατος
εννιαπλάσιος
8
οκτώ
οκταπλός
όγδοος
οκταπλάσιος
5
πέντε
πενταπλός
πέμπτος
πενταπλάσιος
2
δύο
διπλός
δεύτερος
διπλάσιος

2. Γράψε δίπλα από τα τακτικά αριθμητικά την ονομασία τους:
α. π.χ. 257ος: διακοσιοστός πεντηκοστός έβδομος
35η: τριακοστή πέμπτη
129ος: εκατοστός εικοστός ένατος
93ο: ενενηκοστό τρίτο
970ή: εννιακοσιοστή εβδομηκοστή
891ος: οκτακοσιοστός ενεηκοστός πρώτος
1.000ός: χιλιοστός

β. π.χ. τριακοσιοστός εξηκοστός ένατος: 369ος
τεσσαρακοστός όγδοος: 48ος
διακοσιοστός δέκατος ένατος: 219ος
εκατοστός ενενηκοστός πέμπτος: 195ος
πεντακοσιοστός εικοστός τρίτος: 523ος
εννιακοσιοστός ενενηκοστός πρώτος: 991ος

3. Συμπλήρωσε τις παρακάτω προτάσεις με περιληπτικά αριθμητικά ουσιαστικά.
Η κ. Χριστίνα αγόρασε μια (12) δωδεκάδα αυγά.
Η απόσταση μέχρι το χωριό μου είναι καμιά (20) εικοσαριά χιλιόμετρα.
Η κ. γυμνάστρια μας έβαλε σε (5) πεντάδες.. για την παρέλαση.
Χωριστήκαμε σε δύο (11) ενδεκάδες.. για να παίξουμε ποδόσφαιρο.
Μιλούσε στο τηλέφωνο καμιά (15) δεκαπενταριά λεπτά και πόνεσε το αυτί της.

Πώς τα πήγατε;
                   ......................................................

Ξεκινάμε!!


Ας δούμε και ας θυμηθούμε τον πολλαπλασιασμό των δεκαδικών αριθμών!
  1. Βλέπω το βίντεο και θυμάμαι πώς πολλαπλασιάζω έναν δεκαδικό αριθμό με 10, 100, 1.000.



  1. Όταν πολλαπλασιάζω δύο δεκαδικούς αριθμούς μεταξύ τους ή ένα δεκαδικό με έναν ακέραιο, τότε: 
  • πολλαπλασιάζω μεταξύ τους τα ψηφία, όπως και στους ακέραιους (σα να μην υπάρχει η υποδιαστολή),
  • στο αποτέλεσμα βάζω υποδιαστολή μετρώντας από δεξιά προς τα αριστερά τόσα ψηφία όσα ήταν συνολικά τα δεκαδικά ψηφία στους δύο αριθμούς.

Πηγή



Παιχνίδι 1 (κάνω εξάσκηση στον πολλαπλασιασμό)
Παιχνίδι 2 (πολλαπλασιασμός δεκαδικών)
Παιχνίδι 3 (Σύγκριση)

Ας παίξουμε λίγο μπάσκετ τώρα, τι λέτε;

Ασκησούλες!!

1)Υπολογίζω σύντομα τα γινόμενα:
      24 × 10 = ______                    24× 100 = ______                  24× 1.000 = ______       14,8 × 10 = ______                   14,8 × 100 = ______                 14,8 × 1.000 = ______



 2)Συμπληρώνω τους αριθμούς που λείπουν για να ισχύουν οι ισότητες:
138,35 × ____ = 1.383,5              2,273 × ____ = 227,3                 56,9 × ____ = 5.690
   0,007 × ____ =7                         0,005 × ____ = 50                       0,85 × ____ = 850

3) Συμπληρώνω τον παρακάτω πίνακα:
           

        ×
         10
       100
     1.000
    10.000
        8








       8,4








     0,14








      78








    0,004








     120
























4. Βρίσκω το λάθος, όπου υπάρχει και λύνω σωστά τις ασκήσεις:
            0,52   ×  10 = 52                →   ______________________________
            14,7  × 10 = 0,147              →   ______________________________
            75,4 × 1.000 = 7.540      →   ______________________________
            0,408 × 10 = 408            →   _____________________________


  1. Στο τετράδιο Μαθηματικών κάνω κάθετα τους παρακάτω πολλαπλασιασμούς:
    (Θυμάμαι! Μετρώ συνολικά όλα τα δεκαδικά ψηφία)

45,1 Χ 1,5            7,89Χ 3,2           851,9Χ 4,3             508,32 Χ 0,65




Οι απαντήσεις αύριο!! :-)



Φυσική: Φως


Διαβάζω από το πράσινο βιβλίο το αντίστοιχο κεφάλαιο. Όσοι το έχετε στο σχολείο, μπορείτε να το διαβάσετε από εδώ.

Λεξιλόγιο: ευθύγραμμη διάδοση φωτός, φωτεινή πηγή, διαφανή- αδιαφανή- ημιδιαφανή σώματα, σκιές

Θυμάμαι ξανά τα συμπεράσματα από το τετράδιο Εργασιών.

Να κάνεις την αντιστοίχιση.                               
1.διαφανή σώματα
                 
      α   
Σώματα που επιτρέπουν στο φως να τα διαπεράσει.
2.ημιδιαφανή σώματα
                 


3. αδιαφανή σώματα
                  
    β    
Σώματα που δεν επιτρέπουν στο φως να τα διαπεράσει.


   γ    
Σώματα που επιτρέπουν ένα μόνο μέρος του φωτός να τα διαπεράσει.








(Απαντήσεις αντιστοίχισης: 1- α, 2- γ, 3- β)


Ένα αόρατο ποτήρι:
Παρακολουθώ το πείραμα



Φως και σκιές!!

Όταν ένα αδιαφανές σώμα φωτίζεται με μια δέσμη φωτεινών ακτίνων από μια φωτεινή πηγή, δεν αφήνει το φως να περάσει πίσω από αυτό. Έτσι, ο χώρος που βρίσκεται πίσω από αυτό δε φωτίζεται και ονομάζεται σκιά.


Τώρα κάνε και εσύ δοκιμές με έναν φακό σε έναν σκοτεινό χώρο. (Πείραμα σελ.133-Τετράδιο Εργασιών)
Πλησίασε τον φακό στο χέρι σου. Τι παρατηρείς;

Όσο πλησιάζω τον φακό στο χέρι μου, τόσο μεγαλύτερη/ μικρότερη είναι η σκιά που σχηματίζεται στον τοίχο. Ποια είναι η σωστή απάντηση;



(Απάντηση: ανάποδα: ηρετύλαγεμ)

Άρα: όσο πιο κοντά βρίσκεται ένα αντικείμενο στη φωτεινή πηγή, τόσο μεγαλύτερη είναι η σκιά του.





Κουίζ 2 (όσα ερωτήματα σε δυσκολεύουν μπορείς να τα παραλείψεις, γιατί δεν έχουμε ολοκληρώσει όλη την ενότητα)


Δυο ωραίες δραστηριότητες που βρήκα στο Pinterest


σιλουέτες Οδηγίες:

Σε μια ρηχή λεκάνη με νερό, ξύστε κομμάτια από παστέλ χρώματα , μέχρι να σχηματιστεί ένα στρώμα χρώματος στην κορυφή της λεκάνης, όπου σχεδόν το νερό δεν θα είναι ορατό. Στη συνέχεια, βάλτε το χαρτί επίπεδα πάνω από το νερό για περίπου 5 δευτερόλεπτα και αφαιρέστε προσεκτικά. Το χαρτί σίγουρα θα αρχίσει να καμπυλώνει, οπότε θα πρέπει να έχετε έναν χωρό, για να το ακουμπήσετε γρήγορα επάνω. Αν κάπου το χρώμα δεν πήγε σωστά, ξύστε λίγο ακόμη πάνω σε αυτό, όσο το χαρτί είναι ακόμα υγρό.Διαλέξτε τη σιλουέτα που θέλετε, κόψτε την και κολλήστε την!! Έτοιμο!
(* Η σιλουέτα μπορεί να είναι μια εικόνα που θα εκτυπώσετε από το διαδίκτυο ή ακόμη και η δική σας φιγούρα).
(**Αν δυσκολευτείτε με τα παστέλ, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε χρυσόσκονη ή απλά να ζωγραφίσετε το φόντο με ξυλομπογιέςή ό,τι άλλο σκεφτείτε εσείς!)




Και μια άλλη: χρωματίζω τη σκιά

Διαλέξτε ένα σημείο στο δωμάτιό σας, στο μπαλκόνι, στον κήπο σας... που να δημιουργείται σκιά από ένα φυσικό αντικείμενο ή από κάτι που θα τοποθετήσετε εσείς! Πάρτε ένα χαρτί, μολύβι και ζωγραφίστε το! Όπως στην εικόνα:



Περιμένω τα έργα σας μέχρι την Παρασκευή το βράδυ στο mail μου! Ανυπομονώ μικροί μου ζωγράφοι!!






Καλή συνέχεια!!




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

23/4/21

Για μετά το Πάσχα  Μαθηματικά  Ασκήσεις Κεφ. 61 Ασκήσεις Κεφ. 58 Γεωγραφία  Επανάληψη στην Ενότητα της: ΑΣΙΑΣ Κεφ.34-35-36 Ιστορία Κάνω επαν...