Πέμπτη 2 Απριλίου 2020


Καλημέρα γλυκά μου παιδάκια!

Πρέπει να σας πω ότι γέλασα πολύ με τα ψεματάκια που μου στείλατε, μου έφτιαξαν τη διάθεση και χάρηκα που διάβασα τα μηνύματά σας!! Ελπίζω σύντομα να τα πούμε και στην τάξη μας και να γελάσουμε όλοι μαζί!!

Σας στέλνω τις απαντήσεις στις χθεσινές ασκήσεις Μαθηματικών- δεκαδικοί αριθμοί. Πώς τα πήγατε; Από βδομάδα, σκέφτομαι να σας στείλω και κανένα προβληματάκι...

1)Υπολογίζω σύντομα τα γινόμενα:

    24 × 10 = 240              24× 100 = 2.400         24× 1.000 = 24.000     
   14,8 × 10 = 148           14,8 × 100 = 1.480       14,8 × 1.000 = 14.800

 2)Συμπληρώνω τους αριθμούς που λείπουν για να ισχύουν οι ισότητες:
138,35 × 10 = 1.383,5         2,273 × 100 = 227,3         56,9 × 100 = 5.690
  0,007 × 1.000 =7             0,005 × 10.000 = 50         0,85 × 1.000 = 850

3) Συμπληρώνω τον παρακάτω πίνακα:
        ×          10        100      1.000     10.000
        8           80        800      8.000      80.000
       8,4         84        840      8.400       84.000
     0,14         1,4        14        140         1.400
      78            780     7.800    78.000     780.000
    0,004         0,04      0,4        4             40
     120          1.200   12.000    120.000    1.200.000

4. Βρίσκω το λάθος, όπου υπάρχει και λύνω σωστά τις ασκήσεις:
            0,52   ×  10 = 52                →   _            0,52   ×  10 = 5,2     ___
            14,7  × 10 = 0,147              →   ____14,7  × 10 = 147              ____
            75,4 × 1.000 = 7.540      →   ____75,4 × 1.000 = 75.400      __
            0,408 × 10 = 408            →   ____0,408 × 10 = 4,08    ____

5. Τα αποτελέσματα είναι: 67,65      25,248         3.663,17     330,408

Πώς τα πήγατε;; Θυμηθήκατε να χωρίσετε στο τέλος τα δεκαδικά ψηφία;

.........................................................................................

Σήμερα θα ασχοληθούμε με τα εξής θέματα:

2 Απριλίου – Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου

Κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου,στα γενέθλια του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου η οποία καθιερώθηκε από το Διεθνές Συμβούλιο Βιβλίων για την Νεότητα (IBBY) το 1966, με σκοπό να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να προσελκύσει την προσοχή των μεγαλυτέρων στο παιδικό βιβλίο.

Κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της ΙΒΒΥ (International Board on Books for Young People) έχει την ευκαιρία να γίνει χορηγός της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου. Επιλέγει ένα θέμα και καλεί έναν γνωστό συγγραφέα να γράψει ένα μήνυμα για όλα τα παιδιά του κόσμου και έναν γνωστό εικονογράφο να φιλοτεχνήσει μια αφίσα.
Η αφίσα της ΙΒΒΥ για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2020 αναρτήθηκε από το ελληνικό τμήμα της διεθνούς οργάνωσης. Τυπώθηκε και διανέμεται με τη φροντίδα των Εκδόσεων Πατάκη (Εκδόσεις Πατάκη-Patakis Publishers).
Το 2020 υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού είναι το Τμήμα της Σλοβενίας (Slovenská sekcia IBBY). Το φετινό μήνυμα γράφτηκε από τον Σλοβένο συγγραφέα Peter Svetina, μεταφράστηκε στα ελληνικά, όπως κάθε χρόνο, από τη συγγραφέα Λότη Πέτροβιτς ενώ η αφίσα φιλοτεχνήθηκε από τον Σλοβένο εικονογράφο Damijan Stepančič.



Λίγες πληροφορίες για τη Δανία και κάποιες εικόνες με τα πιο γνωστά αξιοθέατα!







Τι θα λέγατε για ένα γρήγορο ταξιδάκι στη Δανία; Έτοιμοι;.... Φύγαμε!!


Πώς όμως φτιάχνεται ένα βιβλίο, μέχρι να έρθει στα χέρια μας και να το διαβάσουμε;
Μάθε εδώ.

Στα πλαίσια, λοιπόν, της σημερινής ημέρας έχεις την εξής αποστολή:

Αφού διαβάσεις ένα βιβλίο, να το παρουσιάσεις δημιουργώντας μία αφίσα (δες την εικόνα παρακάτω)

Για την αφίσα θα χρειαστείς:
  • μισό χαρτόνι κάνσον χρώματος της επιλογής σου (1 χαρτόνι κομμένο στη μέση της μεγάλης πλευράς),
  • το φυλλάδιο με τα συννεφάκια που θα βρεις εδώ,
    (*Η αποστολή σου πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι την επόμενη Παρασκευή 10/04 και να τη στείλεις στο mail μου)

  • Δες τα παρακάτω βιντεάκια:

  • Η ταινία μικρού μήκους The Fantastic Flying Books of Mr Morris Lessmore,(Τα φανταστικά ιπτάμενα βιβλία του κου Μόρις Λέσμορ) κέρδισε το Oscar καλύτερου μικρού μήκους animation για το 2012.
    Λίγα λόγια για την ταινία:
    Ο Mr. Morris Lessmore είναι ένας λάτρης των βιβλίων και γράφει και ο ίδιος ένα, όταν την όμορφη, πολύχρωμη πόλη του χτυπά ο τυφώνας. Η καταστροφή, η απελπισία και η απόγνωση που φέρνει γύρω του ο τυφώνας, του φέρνει θλίψη και πια δε μπορεί ή δε θέλει να γράψει. Μέχρι που βρίσκει ένα μέρος που μένουν υπέροχα, παιχνιδιάρικα βιβλία. Τα βιβλία όχι απλά πετάνε, αλλά τραγουδάνε, χειροκροτάνε και αντικαθιστούν όλα τα αντικείμενα γύρω μας.Μένει εκεί και τα φροντίζει, δένεται μαζί τους, ταξιδεύει, ζει, ξαναβρίσκει το χρώμα του και ξαναγράφει.


Χανς Κρίστιαν Άντερσεν- Το ασχημόπαπο


Άκουσε ένα βιβλίο: Όλιβερ Τουίστ

Από τις 2 Απριλίου, στο site του Δικτύου για τα Δικαιώματα του Παιδιού, κάθε μέρα
ένας / μια συγγραφέας διαβάζει απόσπασμα από το αγαπημένο του/της βιβλίου.

Πηγές: elniplex.com
daskalosa.eu
taximagiki.blogspot.com

...................................................................................

Επίσης, σήμερα 2 Απριλίου είναι και η Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού

Θυμάστε την ομάδα από τα Special Olympics που είχαν έρθει στο σχολείο μας; Διαβάστε ξανά κάποιες πληροφορίες στον υπερσύνδεσμο.

Δείτε τα παρακάτω βιντεάκια:

Από το Ανθολόγιο διαβάζουμε τον Θωμά, της Λίτσας Ψαραύτη

Λεξιλόγιο κειμένου
  1. Βρίσκω στο βιβλίο μου και υπογραμμίζω τις παρακάτω λέξεις.
  2. Όσες δε γνωρίζω τη σημασία τους αναζητώ στο λεξικό μου ή εδώ.
  3. Παίζω παιχνίδι ορθογραφίας με τις λέξεις. (Μπορείτε να τις ηχογραφήσετε στο κινητό ή να τις γράψετε στο τετράδιό σας, αφήνοντας κενό σε ένα γράμμα π.χ. επ__βάτης, προπόν__σ__)
επιβάτες, Ειδικοί Ολυμπιακοί Αγώνες, περιέργεια, απορία, ευαισθησία, πάθος, ταχύτητα, προπόνηση, γυμναστής- γυμναστική- γυμνάζομαι, αθλητισμός, εμπιστοσύνη, διαδρομή, αθλητές, αφετηρία, εκκίνηση,συμμετοχή, ανταγωνισμος, προσωπική προβολή, αθλητικές ειδήσεις, ενθουσιασμός, ολυμπιακή ομάδα, σαστισμένος, μυριόστομο, παραληρώ


Ορισμένες όμορφες φράσεις του κειμένου...

«Δώσε μου την ευκαιρία ν' αγωνιστώ κι αν δε νικήσω, άσε με να νιώσω περήφανος που προσπάθησα».

...σέβεται κάθε άνθρωπο αδικημένο, αναγνωρίζει ότι έχει κι αυτός δικαίωμα στη ζωή, στη χαρά, στην ευτυχία ..."

"...Είναι το παιδί μου αυτό, ο Θωμάς μου, εγώ τον γέννησα και είμαι η πιο περήφανη κι ευτυχισμένη μάνα στον κόσμο... Η φωνή μου όμως δεν έβγαινε· μόνο τα μάτια μου έτρεχαν βρύσες. "


Τέλος, στο τετράδιο Γλωσσικών Ασκήσεων ή της Έκθεσης, θα ήθελα να μου απαντήσετε γραπτώς στην 3η και 4η ερώτηση και να τις στείλετε στο μέιλ μου μέχρι την Τρίτη 7/04: (Να γράψετε και την εκφώνηση της ερώτησης)

3)Ο Θωμάς έδωσε ένα μάθημα ανθρωπιάς και αληθινού ολυμπιακού πνεύματος. Γράψτε ένα κείμενο για τον ολυμπισμό, για τις αρχές δηλαδή που συνθέτουν την ολυμπιακή ιδέα, αντλώντας υλικό από όσα γράφει η συγγραφέας και από όσα γνωρίζετε κι εσείς.

Λέξεις/φράσεις για βοήθεια:αναφέρετε πρώτα σύντομα την κίνηση του Θωμά να βοηθήσει τον συναθλητή του, συμφωνείτε ότι είναι ένα μάθημα ανθρωπιάς; Τι σημαίνει, λοιπόν, ολυμπισμός; ευγενής άμιλλα, συνεργασία, ειρήνη, συναδέλφωση λαών, σεβασμός στους συναθλητές, στόχος η νίκη ή η προσπάθεια και η συμμετοχή; Μπορείτε να κάνετε και μια αναφορά στους Ολυμπιακούς Αγώνες της αρχαιότητας)

4)Πάρτε μια συνέντευξη από τον Θωμά. (Γράψτε μου, δηλαδή, σε ευθύ λόγο ποιες ερωτήσεις θα θέλατε να κάνετε στον Θωμά, αν τον είχατε μπροστά σας 
π.χ. - Τι ήταν αυτό που σε έκανε να ασχοληθείς με τον αθλητισμό; 
       - Γιατί σταμάτησες να βοηθήσεις τον Γιόμο;)


Άρα συνοψίζουμε τις εργασίες/ δραστηριότητές σας για τις επόμενες μέρες:
Πέμπτη 2/04: πρωταπριλιάτικο ψεματάκι
Παρασκευή 3/04: ζωγραφιά με σκιές (από την ανάρτηση της Φυσικής- ενότητα Φως)
Τρίτη 7/04: Δραστηριότητες από το Ανθολόγιο
Παρασκευή 10/04: παρουσίαση βιβλίου με αφίσα


Να έχετε μια όμορφη μέρα!Σας στέλνω μια αγκαλιά!




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

23/4/21

Για μετά το Πάσχα  Μαθηματικά  Ασκήσεις Κεφ. 61 Ασκήσεις Κεφ. 58 Γεωγραφία  Επανάληψη στην Ενότητα της: ΑΣΙΑΣ Κεφ.34-35-36 Ιστορία Κάνω επαν...